Att umgås med min mor.


mamma - jag hade ceriserutiga byxor när jag var mindre.
jag - jaha, coolt. var de tighta?
mamma - nej, de var lite pösiga.
jag - MEN VAFAN! VARFÖR HAR DU KLAGAT I TYP SJU ÅR PÅ ATT JAG GÅR OMKRING I BAGGY JEANS NÄR DU HAR GJORT DET SJÄLV? HERREGUUD!
mamma - men.. men. de var bara lite pösiga i benen.
jag - herregud alltså. så du kunde ha såna byxor på dig men inte jag?
mamma - ja, men då var det ju modernt. det är det ju inte nu.

(väldigt modifierad dialog eftersom jag så plötsligt blev upprörd.)

Hon har alltså gnällt på att jag har på mig baggy jeans för att DET INTE ÄR MODERNT?
Tack för den. Jag har alltid trott att det var för att HON tyckte det var fult med jeans som hänger bak.
Men allvarligt, modernt? Jag är glad att jag inte visste det tidigare. Om ens mamma tjatar om att man ska
"klä sig modernt" och inte uppmuntrar att man vågar gå mot det "MODERNA" så vetefan alltså.
Det känns inte riktigt helt okej?

Jaja, iallafall så fick jag sedan en hundring av henne när jag skulle gå ur bilen för att jag skulle kunna köpa en skjorta som hon tyckte var snygg! HAHA. Den är snygg iofs, men jag funderar ändå på att lägga hundringen på ett par jeans med boyfriend-fit, bara för att jävlas.

Nu ska jag lägga mig och sova. Ja, jag vet att klockan är 21.14.. ja, jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0