uppsatspepp!

jag har hört att det är viktigt med ett väl avgränsat uppsatsämne. (ungefär lika viktigt som att använda stor bokstav när man skriver.) därför väljer jag att skriva om bildterapi. inget annat.

sjukt bra avgränsning, eftersom det finns typ 100 utbildningar, 5000 olika metoder, hundratusen olika problem som alla behandlas på olika sätt, det finns bildterapi för barn, för vuxna, för schizofrena, för anorektiker, för folk med kass uppväxt, för blinda, för dementa, för cancerpatienter, osv.

jag har även hört att det är viktigt att ha en konkret frågeställning i sin uppsats, några lättförståeliga, konkreta frågor som är möjliga att svara på.

därför ser min frågeställning ut såhär:

-vad fan är bildterapi?
-vart kommer den ifrån?
-hur har den utvecklats i sverige?
-vilka är nyckelpersonerna?
-vilka teorier grundas bildterapi på?
-hur skiljer sig metoderna från varandra?
-hur ser behandlingen ut, beroende på patientens problem?
-hur ser relationen mellan konst och terapi ut?
-är bildterapi en konstform, eller är konsten egentligen en terapiform?

jo, men det hela känns ganska vetenskapligt. tackar som frågar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0