Måndag.

Måste liksom avlägsna mig från Mattsbo snart. Jag har eksem överallt. Överallt. Duschade i kokhett vatten igår och sedan däckade jag i soffan. Och då hade jag ändå sovit över en timme redan och inte gjort något aktivt på hela dagen. Det inte okej att vara såhär slut i kroppen. Jag behöver stad. Jag behöver ett kattfritt hem. Jag vill slappna av här i skogen för det är mysigt och fint, men det är omöjligt när det klias och svider överallt. Fakkin' omöjligt. Så imorgon åker jag nog till Uppsala igen. Och isolerar mig bland höghusen. Kurerar mig lite. Beställer en tid på en hudklinik eller så. Men först: En solig dag i Mattsbo. Nu går vi ut och solar och läser Boktjuven. Jag gillar den. Någon som har läst den?

För övrigt, igår när jag sov på dagen så vaknade jag av att jag sa högt: "Jaha, en tiondel?"
Jag sa till en tjej att jag var full och hög, då svarade hon med att de skulle äta sojabönor som till skillnad från de vanliga tioprocentiga var nittioprocentiga. "Jaha, en tiondel?" svarade jag då och vaknade och började skratta. Logiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0