Bränn din egen demon

Jag har brutit så många av mina principer
Ikväll stod jag fast vid en ny

Kan inte längre ignorera mina känslor inför vad som är rätt och vad som är fel
Jag vet att jag får göra precis hur jag vill men jag trivs inte längre i ångesten

Destruktivitet finns i så många olika former
och känslor kommer och går, formateras om och kommer igen
Det finns inget universellt svar, det finns bara här och nu

Men här och nu är en vag definition, ett samtal bort och vi är i framtiden
Fem sekunder före och du är i det förflutna

Spelade ingen roll förra veckan,
spelar mer roll idag
spelar egentligen ingen större roll alls
men det är en principsak i sig,
att vara principfast igen.

För två fel gör inte ett rätt, som du sa idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0