Clock time is our bank manager, tax collector, police inspector; the inner time is our wife.

Lyssnar på The Strokes skiva "First Impressions of Earth". Det är lite nostalgi. De spelar på Peace and Love. Tur som fan att jag redan har sett dom, annars skulle jag ha varit  lite sur tror jag.

Jag - Strokes spelar ju på P&L i helgen
Tommy - JA JAG VEET!
Jag - Men jag har redan sett dom..
Tommy - Inte jag heller.
Jag - Alltså jag har sett dom!
Tommy - Nej inte jag heller.

Han har så bra sätt att ignorera sånt han inte vill höra, haha.

Vad var det nu jag ville säga? Jo, just det.
Mina nya allergitabletter? Jag vaknar inte med snor i hela huvudet längre, och kliandet har minskat med, vad ska vi säga, kanske två tredjedelar! Säkert beror det på kortisonet också. And I AM NÖJD SÅ JÄVLA NÖJD! Hoppas, hoppas det blir bättre på riktigt den här gången!

Annars då? Tvätta? Jag och Mitra ska ha tvättdejt men hon hör inte av sig. (Insert sneaky smiley som bara finns på msn.) Mamma ska till Uppsala idag.
"Vi får se om jag hör av mig.. om vi hinner ses, men det gör vi nog inte.. "
"Nehej?"
"Blir du ledsen då?"

Ja, jag gråter. Mig. Till. Döds.

Jag borde dammsuga men det känns som ett lite stort projekt med tanke på att jag är frukostmätt. Måste nog lägga mig och läsa en stund. "The Time Travelers Wife" läser jag just nu. Det står fina saker i den boken, som exempelvis:

"I hate to be where she is not, when she is not.
And yet, I am always going, and she cannot follow."

"I go to sleep alone, and wake up alone. I take walks. I work until I'm tired. I watch the wind play with the trash that's been under the snow all winter. Everything seems simple until you think about it. Why is love always intensified by absense?"



Kommentarer
Postat av: Mitra

communication, cissi! om inte jag ringer är det för att jag tror det är för tidigt, så då kan du höra av dig! haha. jag satt liksom och väntade tills det blev "förmiddag" innan jag hörde av mig :P

2011-07-01 @ 13:00:42
URL: http://rosabjork.blogg.se/
Postat av: cecilia

haha alltså det här med förmiddag och eftermiddag är så konstigt. jag tänker alltid att förmiddag är före lunch, alltså fram till tolv, och sedan är det eftermiddag fram till klockan sex. men de flesta äter väl middag vid typ fem-sex? blir det isåfall eftermiddag efter det, och när är isåfall kvällen? och vad är då mellan typ.. 13-17?!

2011-07-01 @ 16:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0