Klicka på texten om du vill läsa hela texten.



"Och ja, visst vore det fint om vi kunde hjälpa andra kvinnor i andra länder. Men rent konkret, praktiskt och ekonomiskt kan inte lilla jag göra så mycket åt världens orättvisor i just den här stunden. Vad jag däremot med lätthet kan påverka är min omgivning här omkring mig just nu. För man kan inte ge upp små kamper, därför att det någonstans i världen finnas större strider som borde utkämpas. Så funkar inte världen. Så funkar inte verkligheten. Jag kan inte strunta i att diska för att det är mögel på vinden, äta kakor till frukost för det finns folk som väger mer än mig, strunta i att sätta plåster på barnens skrapsår för att andra barn har HIV. Det funkar inte så. Man måste helt enkelt bara göra det man kan."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0