Rökning

Ska jag berätta något som antagligen är jättebra, men mest bara jävligt irriterande?

Det är inte gott att röka. Det är. verkligen. inte. gott. Hur har jag kunnat röka i fem års tid? Det smakar ju skit. Ändå är jag sugen. Lite sådär "ååh livet är så sämst jag kan lika gärna röka ihjäl mig"-sugen. Ni förstår kanske vad jag menar? När man är på dåligt humör och har lust att förstöra något för sig själv för att det där självdestruktiva beteendet aldrig riktigt försvinner ur kroppen, oavsett hur vuxen man ser ut från utsidan?

Och så testar jag, och tänker.. oh, nu är jag minsann busig. Nu börjar jag fan röka igen!

Så står jag där, förväntansfull, med en cigg i mungipan.

Och inser att det smakar askkopp. Fyfan vad vidrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0