Lista! (så kul har jag!)

Hur mår du just nu? Lite hungrig, trots att jag nyss åt frukost. Men jag är gladare än igår och har tvättat nästan hela innehållet i min garderob. Asbra.

Vad känner du för att göra mest utav allt just nu? Åka hem till mamma och pappa, träffa Gustav, träffa Jessica, träffa Sofie och Emmilie, osv. Träffa människor jag tycker om, alltså. Och så vill jag måla och baka.

När känner du dig absolut fulast respektive snyggast? Fulast: När jag är allergisk och eksemig så jag är prickig i ansiktet, röd runt munnen och lätt uppsvälld. FYFAN vilken hemsk känsla det är. Snyggast: Öhm.. när jag inte ätit på ett tag. Hahahahaha det där var ju det ärligaste svaret jag någonsin har kommit med på den här bloggen! (För övrigt så är det inte synonymt med att 'må som bäst', så det är inget jag eftersträvar direkt.)

Vad är du mest nöjd över med ditt eget utseende?
Allt. Nej, skämta bah. Inget. Eller okej, av någon anledning så gillar jag.. öhm. Ja. Eh? Mina ögon kanske. Annars skulle väl det mesta räknas in under "det duger väl i brist på annan kropp-kategorin"

Vad fick dig att skratta idag? Oioioi:s julkalender.

Vad är det du tittar på först på i en persons utseende?
Ansiktet? Blir ju lätt så när man pratar med någon. Men jag har väl alltid haft en fäbless för ögon. Bruna ögon. Jojjo!

När känner du dig lyckligast?
När jag är kompis med mig själv. När jag har målat. När jag träffar människor jag tycker om. När jag har en fet påse godis framför mig. När jag har avslutat ett svinjobbigt gympapass på friskis. När jag åker tåg. (Ibland.)

Vad är det viktigaste med en bästa vän? Att man respekterar varandra, lyssnar, förstår, har roligt tillsammans, att man uppskattar varandras närvaro och personlighet. Men det hela är väldigt enkelt, man ska inte vara kompis med någon bara för att man så gärna vill ha en kompis. Då kan man lika gärna vara ytligt bekanta och dricka öl en gång varje kvartal och diskutera nagellack och andra världsproblem.

När känner du dig som mest ledsen? När någon i min närhet mår dåligt eller är sjuk, när jag saknar någon, när jag känner mig helt värdelös, när jag inte ser någon mening med något.

Vad tycker du om kärlek?
Tja... genomjävlig och jävligt bra, som genomgående tema.

Nämn tre saker du drömmer om just nu? Att få åka utomlands en sväng, att få börja skriva på någon tidning eller bara rent allmänt få ett jobb. Att ha en egen lägenhet.

Ditt favorit namn kille/tjej? Leonard och Julian! Tjejnamn är svårare.. Joy kanske. Haha.

Första gången du kände riktigt kärlek för någon anna?
Vem är anna? Jessica heter ju Anna i mellannamn, så det får väl bli hon då.

Vad gör du för att må bra? Vadå.. vad jag gör när jag är på dåligt humör och vill må bra igen? Dricker vin, kedjeröker och glömmer verkligheten. (Också ett ganska ärligt svar.. är ni stolta över mig nu?)

Favoritplats på din skola? Utanför, så långt bort som möjligt. Men annars gillar jag Ihresalen bäst.

Favoritplats i din stad?
Hehe. Rökrummet på Café Storken.

Vad är du rädd för?
Allt. Jämt. Att någon ska dö, att någon ska göra mig ledsen, att jag själv ska såra någon, att allt kommer gå åt helvete, osv.

Hur många hjärtan har blivit brustna på grund utav dig?
Allting kan gå itu! Men inte fan vet jag, förhoppningsvis inget alls.. men det är ju inte mitt fel att det tydligen är omöjligt att ha killkompisar, är mitt slutgiltiga svar.

Vad gör du om du har tråkigt? Städar, ser på film, ringer ett samtal, bakar, spelar gitarr, dansar omkring, eller så sitter jag bara apatisk framför datorn och dreglar över "populärt" på mat&dryck-sidan på bloglovin.

Tre saker som gjort dig glad de senaste dagarna? Öl och Poetry slam med Mitra, en viss chipspåse samt vetskapen om vad jag ska få i julklapp av mina föräldrar.

Vad ska du göra ikväll(natt)? Måla, dricka glögg och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0