Fin morgonupplevelse

Okej, det här var ju ganska skämmigt. En kille som gick på samma skola som mig, som jag jobbade med en sommar för några år sedan, som jag hade en väldigt oskyldig flirt med en gång - och som jag även såg på Konsum förra veckan då vi totalt försökte ignorera varandra - gick precis förbi mitt fönster. Nej, man förväntar sig inte att någon ska gå förbi här såvida det inte är ens far eller en ko. Nej, man är inte sitt snyggaste jag klockan elva en fredagmorgon när man har jullov. Så här sitter jag, på landet, iförd pyjamas, med uppsatt hår och luggen spretande åt olika håll, osminkad, allergisk och med en snus under läppen. OCH SÅ GÅR HAN FÖRBI FÖNSTRET OCH TITTAR IN?! Jaha, men hur fan går det ihop? Anledningen till att han befann sig på en gård på landet klockan elva en fredagsförmiddag? Han lämnade ett paket på trappen. Sedan när kör posten ut hit? Pizzabudet körde ut hit en gång år 2001, han tappade bort sig och åkte vilse, en timme senare fick vi kalla pizzor och de har sedan dess aldrig kört ut en pizza till Mattsbo. DHL brukar ringa och fråga om man kan mötas upp någonstans inne i Smedjebacken för att de inte har tid/orkar/hittar ut hit. Men posten, de kan minsann! Fan, man är visst inte trygg någonstans längre. Var ska man isolera sig för att känna sig på tryggt avstånd från mänskligheten om inte här? Hélvetars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0