Ett fettos dagbok.

Jag skulle behöva fasta efter nyår. Idag bakade jag. Åh herregud jag kan inte prata om det här utan att få en kväljning. Ni vet att det finns plåtar formade som muffinsar? Ja, bra. Om man vänder på en sådan, och lägger kaksmet runt om. så blir det som korgar. Kak-korgar! Typiskt min grej att börja pilla med. Ytterst kreativt. Hah. Kakkorgarna blev bra, om än jävligt stora. Typ femton centimeter i diameter. Okej skämt, jag minns inte vad en diameter är längre. I vilket fall som helst så fyllde jag sedan dessa kakformar med knäcksmet. Ja. KNÄCKSMET! Sedan ställde jag in dem i kylen en stund, smälte ner choklad som jag hällde ner som ett andra lager ovanpå den svalnande knäcksmeten. Sedan smällde jag ner en toffifi (men jag vet inte hur man stavar till det där jävla ordet, Toffefe? Toffife? Toffefi? toffefee? SKITSAMMA!) i varje kakbakelse. Detta serverades senare med tre tjöcka skopor vaniljglass. Jag mår så illa att jag inte vet var jag ska ta vägen, och då var det ändå tre timmar sedan jag åt denna lilla.. "lilla" (!?!?!) dessert. Seriöst. Jag ska aldrig göra om det här igen. Det var helt sinnessjukt gott, men jag tror jag drog på mig fetma och en hjärt- och kärlsjukdom på köpet. En hjärt- och själsjukdom om inte annat. Kräkas. Jag vill kräkas. Min kropp hatar mig. Nu ska jag sova för den här sockernivån börjar dippa. Dippa.. mm. Chips!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0