Over & out, glömt & förlåtet, osv .

2011-04-10 22:48:27


Mitt i korsningen mellan jag och du står vi och dividerar om oviktigheter
och du stökar som vanligt till i mitt hår och frågar hur jag mår jag svarar
jofan det är rätt bra fast det skulle kunna vara bättre och så ser jag på dig
sådär som jag inte kan låta bli att göra även fast jag vet att det vore bättre
att inte se på dig alls
för du vet precis hur jag känner och du vet precis vad jag tänker på men
du bara ler och tänder två cigg en till mig och en till dig och säger jag ska
upp tidigt imorgon jo jag vet men det du inte vet är att jag vet att du ser
och jag borde blunda
du har verkligen ingen aning om vad du vill för jag ser det när du står där
och väger på det ena benet till det andra som om det vänstra säger ja och
det högra säger fuck you
och jag svarar ja, det kan jag väl.
men vi skiljs åt precis som vanligt med en lite för lång kram och en kindpuss
ett lustigt hejdå som jag alltid har tyckt om lite för mycket och du vet det också
men du vet inte att jag vet att du vet
jag ser att du ser
och om jag koncentrerar mig ordentligt så kan jag känna din doft på min sjal
i ungefär (exakt) elva sekunder, sju meter, 12 andetag och tusen tankar
men du vet inte det
för man kan väl inte avslöja allt
det vore ju som att erkänna att jag är helt dum i huvudet
..och det är jag ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0