Moonlight mile

Såg precis en film på åttan. Om att hitta hem. Låten jag älskar just nu handlar om ett hus, ett hem. I radioprogrammet jag lyssnade på för några veckor sedan pratade de om att ha ett hem, i sig själv. Det är så lätt att känna sig rotlös. Inte hemmahörande någonstans. Ville bara säga det. Jag känner det ofta. Var faaan hör jag hemma dååååååå, sjunger jag på grov göteborska. Näerå. Men allvarligt. Man flyttar, känner sig inte längre hemma på den plats man rymde ifrån, man flyttar från den plats man rymde till och den platsen är inte längre hemma. Och den nya platsen är inte hemma för att man inte kommer därifrån. För att man inte hör hemma där. Gud vilka saaatans bekymmer det är, och därför måste man bygga sitt hemma inuti sig själv. Det tror jag också på. Tack Jan Carlzon för att du ger mig så kloka tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0