Måndag.

Vet ni vad som händer när man har spenderat mycket tid i Mattsbo? Man tar sig inte härifrån. Man kan, godtyckligt, tro att det beror på brist på kollektivtrafik eller andra fordon. Men icke.

Man fastnar på landet. För de små stunderna av lugn, för att man kan vandra omring nästan vart man vill utan att se äckliga människor. För att man kan baka muffins i fred i ett kök som man suttit i varje dag sedan ett års ålder. Det är lite frihet på något vis, även fast man lätt blir rastlös.

Jag skulle ju åka före helgen! Jag skulle ju ha åkt i söndags. Eller åtminstone idag. Men sedan tänkte jag att jag ska åka imorgon. Men nu har jag ångrat mig, igen. Onsdag får det bli.

PÅ ONSDAG KOMMER JAG TILL DIG UPPSALA JAG HOPPAS DU HAR SAKNAT MIG OCH GER MIG EN BRA HÖST FÖR JAG HAR FAN INTE FÅTT SÅ JÄVLA MYCKET (hahaha) DE SENASTE TVÅ ÅREN JUST DET SKÄRP DIG NU!

Så. Nu ska jag i kronologisk ordning:
Hälla upp ett glas vatten
Dricka vatten
Ta en cigg
(Röka den)
Borsta tänderna
Tvätta händerna
Salva in mig själv
Ställa klockan på klockan tio (fastän jag vet att jag alltid vaknar tidigare)
Börja läsa en ny bok (Läste ut "singel på nytt" idag. Kul grej. Tjejen det handlade om hade världens bästa kille. Singel på nytt? Skitsnack! Jag vill läsa något mörkt och bittert nu. Pallar inte att läsa mer om solglasögon för 450 euro eller Balenciagaväskor. Boktips?)

Ja just det. Sedan ska jag sova också! HEJA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0