Måndag.

Idag är en bra dag.
1. Jag har druckit chai-latte i solen vid ån med trevligt sällskap.
2. Min cykel hade överlevt en helg på stationen i Uppsala. Jävligt skönt.
3. Godiset kostar fucking 2.80 kr hektot på Ica Maxi och jag och Thomas cyklade nyss dit och handlade!
Har så sjukt jävla mycket godis hemma nu alltså, jag känner mig rik!

Nu? Laga mat.

Vänta, jag glömde att den här dagen faktiskt har varit jävligt kass också. Jag skulle sätta in pengar på mitt konto. Går till swedbank, skriver i alla grejer, tar en nummerlapp. Tittar på checken och läser "Den här checken kan du lösa in på Nordea." Jag suckar, går ut från swedbank och går till Nordea istället. Sitter där och väntar i tio minuter, kommer fram till kassan och säger att jag vill sätta in pengar på min bank. Jag får svaret "Det ska du göra på swedbank." MEN FUCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!! tänkte jag i mitt stilla sinne och återvände till swedbank, för att upptäcka att jag missat mitt första nummer med EN JÄVLA JÄVLA SIFFERJÄVEL. Suckar. Dör lite. Andas. Tar en ny lapp. 25 nummer före. Suckar. Dör lite till. Går ut och tänder en cigg. Gnäller av mig. Går till ett annat swedbank-kontor. "Kassaärenden hänvisas till swedbank på stora torget." Kul liv liksom. Går tillbaka och inser att det är fucking femton nummer före mig fortfarande.
Skiter i det och går därifrån istället.

Jag lever efter mottot "Jag gör det sen", och inte bara för att jag är slö, utan för att inget någonsin kan gå smärtfritt eller smidigt i mitt liv. Man måste faktiskt andas lite mellan alla misslyckanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0