Alltså-alltså!

Saker som gör mig lite illa till mods:

-Folk som säljer saker som typ naturprodukter (aloevera, kyäni, herbalife) och typ åker hem till andra och har partyn, oriflamemongon eller tupperware-as.

-Unga mammor som åker på "modell för en dag" och direkt lägger upp den bästa bilden (som ändå alltid är sämst) som visningsbild på facebook för att det är den enda dagen de senaste ÅREN som de inte gått runt med flottigt hår i mjukisbyxor och kräks på huvtröjan från tidigt 90-tal.

-Par som har en gemensam facebooksida (Ja, jag har sagt det förut, men.. herregudgeersnällainnanjagDÖR!)

-Människor som anser att Loka citron och morötter är fredagsmys. Ungefär i samma klass som att säga att veckorevyn och en kopp te i soffan är vardagsLYX.

-Människor med ljusa slingor i svart hår. Nej, det är inte snyggt. Never will be.

-Personer som alltid är glada och asentusiastiska när man ses och när man kommunicerar på något annat sätt än face to face så är de asdeppiga och bara konstiga.

-Tights. Tights utan kjol eller klänning. Alltså, de som använder tights som BYXOR. Tights har aldrig varit byxor. Och omgivningen mår faktiskt inte bra av att se alla mindre charmerande kroppsdelar och funktioner avspeglas på ett par svarta tights. Nej. Tack. Fyfan.

-Perfektionister. Eller jag vet inte. Det är specifikt en person jag stör mig på som jag anser tillhöra den här kategorin. Hon är väldigt smal, men inte anorektisk. Hennes hår är mörkt, lockigt men fortfarande diskret. Hennes hy ser perfekt ut, och hon sminkar sig sådär så att det knappt syns att hon bär smink. (But she does....!!!!!!) Hon bär kläder i diskreta och stilrena färger. Hon lägger upp sin mat fint på tallriken, och sitter rak i ryggen medan hon äter den lilla efterrätten. Hon planerar sina presentationer i minsta detalj, och artikulerar sedan orden perfekt. Hon talar alltid med eftertanke, stannar hellre upp mitt i och funderar än att säga något flummigt och oförberett. Alltså jag kan fortsätta i all oändlighet, och det kanske inte låter så farligt men när hon ser på mig så ser jag hur mycket hon avskyr mig för att jag är precis tvärtemot allt det hon är. Jag lovar. Jag ser det. Och jag gillar inte henne heller. Inte på en fläck. Gud vad skönt att jag fick ur mig det här nudå!


JUST DET, plugga var det ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0